College Soccer

Det var det klart, min organisation, Circle K International, drar en campinghelg denna helgen ute i bushen någonstans. Har inte den blekaste aning om var vi kommer att vara, men det blir säkert bra, jag har ju min ficklampa och sinne för överlevnad. Hoppas stenhårt på lägereldar, någon gitarrist kanske och vi sittandes i en ring sjungande kumbaja my lord medan vi skickar runt lemonaden och Oreo kakorna.

 - - - - -

Vill även ta tillfället i akt att tacka er som grattade mig senast =)     Tack!

 - - - - -

Snart kommer Halloween och alla utklädnader därtill, men damn alltså, tidigare har man vetat att det legat i luften men nu är verkligen Alla hus dekorerade med spöken, "lik" och döskallar (vissa ganska läbbiga faktiskt). Vår granna har typ 15 gravstenar med R.I.P. på gräsmattan på framsidan och ett "flygande" monster, påminner lite om liemannen... Jag ska se till att ta några bilder och lägga upp, dessa halloweentokiga amerikaner.

 - - - - -

Jag låg ner och garvade så jag knappt trodde att jag skulle överleva när jag kollade på College Soccer på fredagen. Först ut så är det sorgligt hur planerna ser ut, inte för att gräset inte är perfekt för visst är det som det ska vara, men dom använderna planerna från amerikansk fotboll så man ser linjerna med varje yard på och end zonen som fullständigt förstör synen och hur planen ser ut. En annan dum sak är att dom har tre bollar uppstaplade längst med målvaktens stolpe, så om man precis skjuter utanför stolpen träffar man någon av bollarna som ligger precis vid linjen, ännu ett störande moment. Men roligast av allt och kanske konstigast var när kommentatorn berättade att om man gör några byten i första halvlek får spelaren inte komma in mer i matchen, men i andra halvlek kan man praktiskt taget göra hur många byten som helst, finns ingen begränsning. Och detta skulle ändå vara högsta ligan i College Soccer, ojojoj.

 - - - - -

Fick en smärre chock när jag läste att AIK vann över leksand senast, vad håller på att hända inom hockeyn? Vore ju minst sagt kul om det t o m blev kvalspel den här säsongen.

 - - - - -

En lumparpolare kommer på besök i nästa vecka så den obligatoriska skivan med bildspel och videofilmen från lumpen kommer självfallet att spelas som höjdpunkten under hans vistelse här. Kanske är dags att se andra delar av San Diego som Sea World och de andra stranderna.

 - - - - -

Statistiken och "pollsen" börjar redan vända och det lutar åt att bli en jämnare resultat än vad de tidigare trott, som jag tidigare kunde konstatera. Inte krävs det någon hjärnkirurg för det. Jag tror dom drog upp en jämförelse med en svart man som ledde kraftigt i ett statligt val här i Kalifornien som alla trodde skulle vinna. När folk väl kom till valstugorna så röstade dom på hans vita motståndare och han förlorade valet. Lite liknande tror dom att risken/chansen är att detta valet kan komma att te sig liknande. Well only time can tell right...

 - - - - -

Det är ju väldigt jobbigt att leva i ett klimat där det ständigt är varmt och man för det mesta måste ha flip flop, helst linne och shorts. 30 grader har det varit i veckan och brännan från flip flopsen på fötterna har fått mig att fullständigt tröttna på det här vädret....

 - - - - -

... NOT!!!

 - - - - -

Dags att packa det sista innan campingen imorgon. Men damn vad roliga låtar "Weird Al Yankovic" gjort.
White and Nerdy http://www.youtube.com/watch?v=-xEzGIuY7kw 
Whatever you like http://www.youtube.com/watch?v=Icy8teyAoM0 

Mycket nöje.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0