Friday noon

Fredag eftermiddag och ett regnigt Arlington skådas från en kylig lägenhet på tredje våningen. Målnen ligger täta och mörka, bilarna passerar ständigt, obemärkt.

 - - - - -

Grattis Mor Monika på födelsedagen, kanske inte den största dagen men om några år blir det stort firande i alla fall :p

- - - - -

Denna ständiga Berth Milton... Vet inte om jag ska skratta eller gråta - åt honom. Tanken är säkert godare än vad han i praktiken kan åstadkomma. Vill man att AIK:s grupper/supportrar ska vara med och kunna, i vissa frågor, bestämma något måste man ta med alla. Det innebär att Black Army, Sol Invictus, Smokinglirarna, Ultras Nord OCH Firman ska vara med, hur ser det då ut om en av dem skulle motarbeta en av gruppernas aktivitet?

 - - - - -

Får lov att säga att jag är impad på Järnkaminerna och deras verksamhet, starkt var ordet!

 - - - - -

Var på Al Jazeera English med 5 andra svenskar och pratade om immigrationsproblemen Sverige har och kommer ställas inför i framtiden. Snart en youtubelänk nära dig...

 - - - - -

Damn vad jag känner för att sätta mig och plugga nu, lusten spritter i mig som om det vore vår och Ronjas skrik vill komma ur mig.

 - - - - -

Veckans filmtips. Fun with Dick and Jane med Jim Carrey som huvudrollsinnehavare. Det hela går ut på att Dick jobbar på ett företag där han blir förd bakom ljuset/lurad och företaget går under. Problemet är bara att Dicks alla pengar legat i deras aktier såväl pension, hus, deras barns besparingar etc. Nu har de inga pengar och kämpar för att klara vardagen...
Filmen tilldelas 3,5 Spjut, Skön komedi men den ständigt roliga Jim Carrey. Hade nog förväntat mig en mer galen Jim men men...

 - - - - -

Veckans citat kan återfinnas i Jefferson Memorial:

*** I have sworn upon the altar of God eternal hostility against every form of tyranni over the mind of man ***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0