Vem kan fuska mest?

Känns nästan som det blivit som en tävling i att komma undan med mest i allsvenska slutskedet. Sillstryparnas målburskompression, förbundet gjorde inget. Sen Wanderson som lirade olagligt, GAIS blev anmälda, förbundet log och gjorde inget. Pinsamma ishi stod för tidernas sämsta filmning och fick straff, förbundet gjorde inget. Vad fan har vi förbundet till egentligen? Inte fan för att styra upp och se till att spelplan och regelverk efterlevs. För inte fan ska det behöva stå i regelboken "Att pressa ihop stolparna flera dm. så de blir mindre är ej tillåtet".

 - - - - -

Dock bästa förbundet gjort var att prata med svennis och nu hamrén. Allt annat än lagerbäck känns fräscht och härligt. Allt nytt är bra. Inte lika övertyg och glad om Lennartsson skulle värvas till ass.tränare.

 - - - - -

Då var bajen klara för superettan nästa år, ska vi få vår djurgårdsjojo också eller klarar dom sig kvar är frågan? Vilken sinnessjuk match mot assyriska det skulle bli, helt tokigt kul!

 - - - - -

En intressant tes som lades fram till mig som också ev. skulle stämma rätt bra in är detta fantastiska år. Hur möjligheterna till att detta år skulle bli det bästa i mitt liv, redan nu. Att hur om AIK tar guld ska jag då fått erfara detta, tillsammans med att bli farsa för första gången. För vad ska kunna slå det? Sen att bajen åkte ur, jag skaffade min första egna "riktiga" lägenhet, ev. djurgårn åker ur ja hur fan skulle det bli framöver om jag skulle försöka slå detta? Ytterst svårt att göra det, om 2009 ens kommer kunna att slås.

 - - - - -

Krigszonen göteborg lär bli det sjukaste och roligaste alla tider. Aldrig förr att nått sånt hänt tidigare och vilken tillställning det kommer bli. Känns som att AIK borde ha fördel iom att de klarar sig med ett kryss, men å andra sidan är ifk bästa hemmalaget, AIK bästa bortalaget, ifk har aldrig förlorat på gamla ullevi, det har inte AIK heller..

Därför blir min tippning 1 X 2. Nä men pallar inte med att tippa. Hoppas bara på det bästa, drömmar av guld.

 -  - - - -

Take care and may God bless us all


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0