Från gäng till Harvard

San Diego Unified School District Community Relations Department hade sin Partnership in Education 27th Annual Community Recognition Event på Sea World igår. Sex personer från Circle K, jag var självfallet en av dom, representerade vår skola SDSU och fick under drygt två timmar lyssna på tal, vara med under prisutdelningar och en galet härlig historia. De flesta bedriver någon form av ideel verksamhet för att antingen hjälpa till skolorna med utbildning, erfarenhet och säkerhet. Det var en man som för cirkus 10 år sedan startade upp ett program som ska hjälpa ungdomar i gäng att komma in på rätt spår och prioritera skolan. Så en kille var där och mottog priset i grundarens frånvaro och denna killen var en student till honom som lyckats. Han han gått från en våldsam vardag till att idag tackat nej till Yale för att istället gå på Harvard. Då kan man minst sagt säga att programmet fungerat!

 - - - - -

Jobbigt värre att AIKs kräftgång verkar fortsätta. Nog för att TFF är bra och att jag gillar deras nya spelstil, tillsammans med örebro, men kom igen nu Gnaget. Det får mig utsökt att minnas det jobbiga 2004 året när jag lirade låten "Vakna Gnaget" på repeat.

 - - - - -

Tiden går och vi börjar med stomkliv närma oss Finals Week. Perfekt tid att sitta ute i det vrålvarma vädret och plugga. Gick med mjukisbyxor ute igår morse och det kan ha varit den mest otrevliga upplevelsen på länge, för j-vlar i min låda vad det var varmt, klibbigt och obekvämt det blev...

 - - - - -

Take care and may God bless us all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0