Derbysaigrr

Efter groteska streamingproblem fick jag nöja mig med att sitta och lyssna på radion för att följa derbymatchen. Sr.se sattes på och det tog inte många minuter innan ett sjudundrande mål gjordes. Tråkigt värre var ju bara att höra målet och inte få se projektilen förrän efter matchen och snacka om projektil. Obolo obolo obolo, ständigt denna obolo. Man kan ju inte annat än att hålla med i kören om hur bra obolo är MEN jag känner mig ganska optimistisk för framtiden, även en sådan utan honom. Jaja han är über på huvudet, sinne för spelet, löper rätt med mera. Men tänk speeden vi skulle få med CH och Thorstensson på topp, lägg där till också Özkan och Mutumba på ytterkanterna. När f-n såg man sån speed i gnaget senast?

 - - - - -

Ibland är världen allt bra uppfuckad...

 - - - - -

Lider lite med bajen faktiskt. Av någon sjuk anledning verkar de ha fått ta smällarna för att systemet och nämnderna vill sätta nivåer de inte ens själva kan försvara. Sjukt system där Augustsson och Henke kan bete sig som idioter och få mildare straff än Davies idiotiska armbåge. Särbehandling? Hårdare mot bajen? Utan tvekan! Men så ska ju bajen ligga där nere och lira samba. Det känns lite som fornstora dagar med dif som är galet ojämna, bajen som bara är kassa och AIK med sitt starka försvar (lär jag la få äta upp när elfsborg gör 5 mål imorgon), luktar 90-tal?

 - - - - -

Shit alltså, hur jäkla fantastiskt vore det inte om AIK kunde köpa loss Råsunda och rusta upp den!!?? Får ju nästan gåshud av bara tanken att vara kvar och skippa någon vi-döper-alla-till-swedbank-arena-som-förbundet-vill-ha-jättestor-publik-på-men-inte-tänker-på-AIK-alls. Näpp, jag håller med trubaduren jag Råsunda tillhör oss, ett fotbollsstadium för riktiga supportrar. Men men, we'll see...

 - - - - -

Take care and may God bless us all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0