Alex Schulman

När jag efter sista provet satt och började rensa datorn på gamla dåliga musikallåtar, politiska ungdomslåtar och gamla skämtsamma power point slides som det ett tag var så poppis att massinvadera varandra med. Lite samma stuk som alla dumma j-vla kommentarer på facebook, youtube och alla ställen där man kan kommentera. Vem tror att du blir hemsökt, blir kysst, träffar kärleken i ditt liv om du inte skickar vidare kommentaren till femtioelva kompisar inom 30 sek? Störigt värre!

 - - - - -

Trevligt med poäng mot elfsborg även om det förmodligen var första gången som AIK faktiskt varit närmast att ta poäng på ett bra tag. Det var la den där matchen på Råsunda då för några år sen, den förbannade vändningen sista 5. Och djyrgår'n, ständigt detta djyrgår'n... Ja vad kan man säga, äh resultaten talar för sig själva...

 - - - - -

Så under denna rensning av skit och ingenting kom jag över ett word-dokument som jag sparat sedan något år tillbaka som Alex Schulman skrivit. Den är ganska skön och ännu roligare hade det ju varit om jag sparat alla upprörda elfsborgares kommentarer, för det var minst lika roligt.

Elfsborg spelar Champions League-kval mot Valencia i veckan. Detta patetiska Elfsborg, ett lag som är byggt av en kommunledning som vill ha lite "fart och flärd" i bygden. Elfsborgs tränare, en tunnhårig man med en tofs i pannan, säger att han tror att laget har bra chanser, i alla fall på hemmaplan. Varför, jo, för att hemma spelar de på en plastmatta. Och det tycker inte spanjorerna om. Jag kan berätta för Tofsen att det tycker ingen om, för man spelar inte fotboll på plastmatta. man spelar den på gräs. Det gör man i hela Europa och det gör man i Stockholm också. Men inte i Borås. Tofsen tror också på "grymt drag" på läktarna. Och jag blir full i skratt, för "Borås Arena" som den så löjligt heter tar väl bara in 10 000 personer. Det låter kanske inte helgalet, i alla fall inte för Valencia som är van att spela inför 70 000 människor. Det finns ingen fotbollskultur i Borås, det finns inga fans, det finns bara ortsbor som tycker att det är roligt att se på "det nya spektaklet". Om ett år är det kanske handboll som gäller i bygden. Och kommunen flåsar då bort till en annan del av staden för att bygga en ny arena, för handbollspelare. Eller så kanske de bygger en vattenpark. En vattenpark, det är vad som kan ge bygden lite "fart och flärd". Och då ekar det tomt igen på Borås Arena. Kvar finns bara en man med tofs i pannan som har en kroppshållning som påminner om Shrek.

Jag retar mig på det där kommunlaget så in i helvete, därför att det i den klubben finns en mentalitet som pendlar mellan det malliga och det patetiska. Kommungubbar som sitter feta och pustade i sina Dressmann-kostymer och lägger upp planer för att erövra Europa. Det är både malligt och patetiskt. Elfsborg kommer att köra med ett 8-1-1-system och därför kommer de väl inte få storstryk. Men jag hoppas det ändå. Hoppas de förlorar med 5-0 eller så. Och så hoppas jag att någon tar några raska kliv fram till Elfsborgs tränare och rycker av honom den där tofsen.


 - - - - - 

Take care and may God bless us all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0