En jävla tid då

Det var fan vad det tog tid för mig IGEN att skriva. Men efter flera dagar utan internet får jag la ta och skriva lite.

 - - - - -

Sverige är allt bra skönt när det är varmt, vilket det sällan är även om det kan vara kallt och fint. Nyligen hemkommen, läggdags nu när som helst.

 - - - - -

Det har varit studentfiranden, så Grattis på er, kul värre! Shit vad man känner sig gammal men även relativt skönt att minnas tillbaka på den Fantastiska dagen som startade med Champagne och fortsatte i samma spår med flak middag och avslutades på på Grand.

 - - - - -

Vill helst inte kommentera Sveriges torsk mot danskarna men nåde till jobbigt. Inte en challe att Sverige vinner resterande matcher, dessutom på bortaplan mot portugal och danmark. Får la glädjas åt att det gått bra för Gnaget och att det snart är dags för U21 EM. Säger bara det, det ska då krävas en djurgårdare för att skicka ut Sverige från VM 2010 snacket, tack dif TACK! Hur Lagerbäck tänkte med sina byten och kunde låta källström vara kvar är ju en gåta. Nu när Chippen äntligen var tillbaka och nästan hetast i laget, HALLÅ!!??

 - - - - -

Ganska ledsen över att jag torskade tippningen över ESC placeringarna och måste kolla på nästa års tillställning. Nu när jag lyssnat på norges bidrag och sveriges hör jag ju hur dåliga alla andra bidragen måste ha varit. Hur norge kunde vinna är ju en gåta för mig. Antingen var startfältet i finalen väääldigt dåligt eller så... ja för låten var ju medioker. Sveriges bidrag vet jag inte ens vad den gjorde där. Jag hade nog inte ens röstat på den för att den skulle gå till final i Globen, men så röstar jag ju inte heller.

 - - - - -

En lång bilfärd hem från Sthlm nyligen. På radion snackade man självfallet om valresultatet från EU-parlamentsvalet. Sjukt jäkla kul att Piratpartiet fick drygt 7% faktiskt. Jag vet inte vad "lissabonfördraget" (eller vad det nu heter) handlar om, men jag hoppas att det går igenom så PP får 2 mandat och inte bara 1. I övrigt inget speciellt kul med valet. Eller kanske att junilistan försvann...

 - - - - -

Take care and may God bless us all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0