Ursäkta röran vi bygger om

Jag satt och läste igenom mitt senaste inlägg och såg hur fruktansvärt jag blandar språket och hur illa allt som kan kallas grammatik är, men wtf, det är en blogg och jag skriver lite i olika sinnelag. Kan inte lova bättring, men jag ska försöka göra det enklare att förstå vad jag säger, eller åtminstone kontentan.

 - - - - -

I lördags morgon bar det av till Julian där campingen skulle hållas och ligger en timme från San Diego. Självfallet fick jag stor nytta av mina tidigare erfarenheter inom skogsmullelivet :)  Ingen reser ett tält som Jonatan, INGEN. Med en pick-up bil med förnödenheter hölls humöret på topp med trevlig grillning även om vi inte fick använda oss av den redan skapta brasan pga brandrisken. Man har la lärt sig ett och annat från ifjol. Jag har djupa blödande sår på händerna från att ha spelat ett kortspel med en tjej som glömt klippa naglarna, kommer inte ihåg vad det hette men man skulle slå på korten ibland... När det sedan blev kolsvart gick vi upp mot bergets topp och presidenten över organisationen och distriktet bad några av oss nya stanna där vi var och vänta. Hade hemska flash-backs från lumpen när jag stod vakt klockan tre på natten och det var minus 26 grader, va ju inte i närheten av så kallt nu men ändå. Så kom några gående, (vad jag tror är andra högt uppsatta inom organisationen, den finns ju över hela usa och internationellt) de bad mig följa med och senare sätta mig på en stubbe där den tredje sa "the game has begun, now it's your turn", lysandes med ficklampor på mig.

 - - - - -

Lustigt att jag sov bäst av dom alla, den enda utan sovsäck (som är överskattat) och låg på en handduk. Manligt värre =)

 - - - - -

Vi gjorde ett stop i Julian innan vi åkte hem, dom har tydligen bland de bästa pajerna där enligt rykten. Nog allt var det och Dutch Apple Pie med vaniljglass var nog bland de godare jag ätit, men jag vill ändå flagga för en rabarberpaj jag åt när jag var 10. Morsans hemmagjorda rabarberpaj borde kanske bjudas på där också...?  Sist men inte minst bjöds det på en Cowboyshow med folk från "staden". Bilder kommer upp när jag samlat kraft, nu är jag helt slut.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0