Obama och Usama

Har varit ganska kul senaste veckan/veckorna med båda presidentkandidaternas debatt och vice-presidentkandidaterna nu i torsdags. Jag förstod inte riktigt innan kopplingen som gjordes mellan Obama och att han umgåtts med terrorister innan nu i veckan när Sarah Palin gick ut och talade om det. Det ska vara så att en palestinsk man som stått Obama nära haft socialt och ekonomiskt intresse och som tydligen jobbade för ett företag/avdelning i palestina som då på något sätt knöts samman med terririster. Minns inte om det företaget gjorde det eller om det dom stödde organisationerna. Men dom skulle i alla fall ha attackerat och bombat något på västkusten och gjort försök på Pentagon. Faktiskt förvånad att det inte fått större proportioner, låter ju galet seriöst, att ev. framtida presidenten har kompisar som på något sätt agerar/stödjer detta.

 - - - - -

Oktoberfesten firades idag i stan med tysk musik och en massa öl. Det var typ som en vanlig marknad fast med öltält, många öltält, många många.

 - - - - -

Blev faktiskt smått förvånad över hur bra jag ändå tyckte att filmen Iron Man var. Hade förväntat mig lätt barnstuk över den, men vuxenfilm med inslag från gisslandraman i mellanöstern och grottorna så slutade det ändå upp till att bli en bra film.

 - - - - -

Jimmy Kimmel är en programledare som har en talk show och tidigare var ihop med Sarah Silverman. Shit vad jag skrattade första gången jag såg dessa. Första handlar om Sarah när hon är gäst på hennes pojkväns show och berättar att hon ligger med Matt Damon.

http://www.youtube.com/watch?v=DLtY40hLI0o

Svaret på den videon va faktiskt ännu roligare, där tänkte han till allt bra. (Härligt många kändisar medverkar också)

http://www.youtube.com/watch?v=vUnqjmdSoOM

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0