9/11 infall...

Ibland då och då får jag för mig att titta på olika videos på Youtube som handlar om 11 Sept. och som visar bilder från terroristattentaten. Jag har ingen direkt anledning till det men tycker ändå det är helt klart värt det och att påminna sig själv om vad det finns för sorts människor där ute, så man aldrig glömmer det, är något jag värderar högt.

                                                                                              

Det är svårt när man ser bilderna att förstå hur den morgonen måste ha sett ut för alla inblandade, men även alla som indirekt var inblandade. För alla som var på väg till jobbet, skolan, slutat nattskiftet, tränat på morgonen.

- - - - -

Under min vistelse i NYC så besökte jag aldrig Ground Zero, men hoppas jag får tillfälle till det nästa gång jag åker dit. Se hur stort det är, se hur tomrummet ser ut och se i största allmänhet vad som saknas och vad som hade kunnat vara...

 - - - - -

Vissa delar i President Bush tal är intressanta, speciellt hur man försöker få alla att dra tillsammans. United we stand känslan.

"These acts of mass murder were intended to frighten our nation into chaos and retreat. But they have failed; our country is strong. A great people has been moved to defend a great nation. Terrorist attacks can shake the foundations of our biggest buildings, but they cannot touch the foundation of America. These acts shattered steel, but they cannot dent the steel of American resolve.

America was targeted for attack because we're the brightest beacon for freedom and opportunity in the world. And no one will keep that light from shining. "

 - - - - -

                                                                   

 - - - - -

Efter att ha lyssnat på de Amerikanska lärarna vi haft så är det fashinerande hur slutet och sammansvetsade människor blev efter den här händelsen. Efter ett studiebesök på Pentagon berättade guiden att folk bodde på sina kontor, dag in, dag ut, natt in, natt ut, ständigt för att kunna hjälpa och lösa detta och bidra med var individ tror sig kunna. Det är i mina ögon väldigt stort och saknar ord...

 - - - - -

Take care and may God bless you all


Kommentarer
Postat av: Anonym

fina bilder kommer ihåg den dagen, tragiskt :(

2007-11-25 @ 03:42:14
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: CJ

varför randomplaceringen? eller är det min dator kanske (skulle inte förvåna)... mykso att lind dog den 11e september också.. händelserikt...

2007-11-27 @ 01:13:32
URL: http://diddan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0