Mord på Campus

En tämligen händelsefattig vecka har passerat men några roliga saker finns det ändå att rapportera om, Även mindre roliga. Den kanske läbbigaste kvinnan jag sett i mitt liv satt på trolleyn idag, hon hade uppenbarligen någon sjukdom, men hon hade hundratals om inte tusentals "vårtor" på händerna och och ansiktet, såg väldigt läskigt ut faktiskt. Riktigt så att det vred sig i magen.

En av våra lärare i Oral Communication har gjort sin sista lektion och reser om några dagar till mellanöstern för att undervisa i engelska. När vi ändå är inne på mellanöstern och osäkerheter sa dog en student pa campus i helgen vilket kom fram i veckan, han ska ha knivskurits efter en fyllekonflikt tydligen. Sorgligt!

 - - - - -

Låten som utan tvekan spelas mest nu (i mina hörlurar i alla fall) är:  G-Melone ft. Lil Wayne - Haterz
5 spjut utan tvekan, hetaste låten på riktigt länge.

 - - - - -

Under dagens Sociologiklass kollade vi på en film om sociala "klasser" och hur det skiljer sig mellan klasserna. En fattig familj där en ensamstående mamma boende i en husvagn med fyra barn fick gå till McDonalds/Burger King (där mamman jobbade) varje dag för att hon inte hade råd med bil eller något annat att ta sig dit med. Det olustiga i det hela är att det var drygt 10 miles, ca 16km. i enkel väg, kanske något att lära dagens ungdomar - som mig?

 - - - - -

Ja man börjar ju undra om det verkligen är oktober eller inte, när man ligger och solar och fortfarande går i flip flop. Nja jag solar knappt men borde kanske det sa jag får lite mer farg. Det är ju lätt att se vem svennen är och som har finskt påbrå när jag kommer gående på campus :)

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer
Postat av: greger

vadå, de hade ändå råd att gå till mcdonalds?

2008-10-09 @ 18:44:45
Postat av: Spjuth

Ne, jag glömde lägga till att hon jobbade där

2008-10-10 @ 03:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0