Hooters

En helt fantastiskt rolig sak handa i dagarna som fortfarande far mig att skratta lite smatt. Jag och en fransk tjej skulle dra till down town och roka vattenpipa pa ett stalle som tyvarr var stangt sa vi strosa runt i stan istallet. Vi kom in pa amerikanska saker och allt som hon vill gora, prova och se innan hon aker tillbaka till Frankrike till jul, sa jag tyckte att hon borde besoka Hooters i alla fall en gang innan hon akte hem. Eftersom San Diego Chargers spelade var dom flesta sportbarer och hooters fullsatt, men vi fick oss ett bord och at och kollade pa den am.fotbollsmatchen. Hon ville kopa en t-shirt som minne, en helt vanlig vit, kanske var ett linne ocksa men anda. Hon berattade senare hur hun hade haft pa sig den pa jobbet pa sin fransk-amerikanska forskola och hon hade tydligen inte vetat om att Hooters ocksa ar ett uttryck for brost sa hon tyckte det var sadar aven om jag skrattade och hade hur kul som helst. Underbart underhallande faktiskt.

 - - - - -

Helt sinne vilka motganger det varit i helgen, Chargers torska med 15sek. kvar av matchen nar Steelers gjorde ett field goal, surt varre. Sen tror jag nastan jag ska sluta kolla pa Redskins for det verkar ga battre nar jag inte gor det, annu en forlust, tyvarr mot Cowboys den har gangen :/  Sa inga Redskinsmatcher eller Sverigematcher i fotboll (pa plats, inte efter Trinidad och sen Ryssland).

 - - - - -

Nu hander det nastan lite for mycket i AIK, hanger inte riktigt med i svangarna och har ju an mindre koll pa spelarna bortsett fran thorstensson och rap-kungen mutumba.

 - - - - -

Precis varit pa en valdigt effektfull tillstallning/show/visning "tunnel of oppression" dar man med bilder, musik, filmer och "teaterscener" fick ut budskapet hat och fordom. Det visades bilder fran remember the titans, american history x... man hade bilder fran demonstrationer. I teatersammanhang spelade dom upp en valdtakt och senare skrek dom pa oss och dom blandade in oss, publiken nastan som gisslan. Japp det vart bra i alla fall.

 - - - - -

Take care and may God bless you all


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0