USA vs Europa

Fredag eftermiddag och helgen hägrar. Det har gick rykten om att det skulle bli regn - vilket det också blev. Man blir ju bannemig ledsen i ögat när det blir såhär, sålänge man inte är hög, hög på livet vill säga.

 - - - - -

Har tagit några svängar runt D.C. och stött på lite olikheter mellan saker som man skulle kunna jämföra dessa Amerikanska sakerna med Europa:

                                                               
Varför nöja sig med en 250ml RedBull                             Lilla fräscha sportiga bilen kontra stora machobuffeln.
när man kan få en 500ml?

 - - - - -

Jag kände att jag uppnått en helt ny nivå av nördhet efter att ha spelat min 1000e match på "Heart". Med 389 vinster hamnade jag tyvärr inte på 39% vinst utan bara 38%, så kan det vara med det.

 - - - - -

Jag tror inte att den Amerikanska ekonomin inte kommer repa sig, bara för att de för tillfället befinner sig i en "recession". Händer de flesta ekonomier någon gång så de kommer repa sig tids nog. Men ännu en gång har jag fått kul synpunkter från min sköna konservativa kamrat som jämförde USA med Europa. Han var fullständigt övertygad att Europa inte kommer stå sig starkare än USA i det långa loppet. Han menade att en anledning bl.a. var för att Europas/EU:s (minns inte om han pratade om EU eller Europa som helhet...) GDP (BNP) fortsätter sjunka, en annan att USA nu kommer svetsas samman för att behålla jobben inom landet samt "enad front" mot nya marknader i Asien samt tillväxten. Hmm, verkligen? Kan säkert stämma även om det låter aningen optimistiskt i tider som dessa, men men, varför inte.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0