Back from NY

Efter en weekend i New York är ju nu hemma , tröttare än någonsin. Det blev en minst sagt fullspäckad helg med aldrig förr så många skådade saker på så kort tid för egen del. Förra vistelsen i staden i höstas var första gången och inte lika mycket fokus på turistsakerna som denna gången.

 - - - - -

Frihetsgudinnan, Chinatown, Little Italy, Rockefeller, United Nations var några av sakerna som stod på listan den här gången som jag inte hade kikat på, och nog fick man sig en kulturell upplevelse.

 - - - - -

Man blir aningen bortskämd i D.C. över hur fruktansvärt rent och enkelt saker och ting fungerar. Tunnelbanan är ren, "stor" och enkelt att åka, vilket är raka motsatsen till hur det funkar i NY. Smuts, hemlösa och förmodligen det krångligaste systemet på jorden gjorde att jag förmodligen aldrig kommer vilja åka tunnelbana i den skitstaden igen.

 - - - - -

Man fick i alla fall träffa mycket kul folk i stan t ex. två slovener i 30-35 års åldern som var där på någon bilmässa - udda personer men kul. Annars var nog det roligaste att prata fotboll med en argentinare som för tillfället jobbade i USA och mycket väl mindes anders svenssons frispark 2002 :-)

 - - - - -

Jag har nog aldrig hört så många olika språk som under vistelsen i NY men så är det la i en internationell stad antar jag. Jobbigt värre när folk inte pratar engelska dock.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0