Zlatan och Tornving

Det är ju svårt att älska denna militära komiker som allt som oftast syns i Parlamentet, jag kikar ju inte på hans nya show så...

 - - - - -

Satt och kikade på svts webbtv och konstaterade att tv4 ligger långt efter. Inte alls lika bra som svt och kanal5 i webbtv frågan, finns det ens något klipp som är längre än 5 min? Men jag kom i alla fall in på parlamentet och det blå partiet med Tonving och en beskrivning om honom som han själv skrivit:

Namn: Mikael Tornving
Parti: Blått
Familjesituation: Sambo med Rottweilern Patton. Fru och barn i friggeboden.
Utbildning: FBU och enstaka kurser i Svenskt Näringsliv.
Politisk förebild: Jag ser honom varje morgon när jag rakar mig.
Brinner för i jobbet: Att vinna debatter. Likgiltigt hur.
Brinner för privat: Att lära Patton koka kaffe så jag kan skilja mig.
Det visste ni inte om mig: Gråter ibland när jag ser en bra krigsfilm.

MYCKET humor!

 - - - - -

...anledningen till att jag inte kikar på Tornvings nya program är enbart för att det är sjuukt tråkigt även om Mr. Tornving ensam lyfter och bär hela programmet. Klargörande på den här punkten var Tydligen ett behov.

 - - - - -

I övrigt var det kul att se zlatan igen och än roligare att se "cirkus zlatan" på 3an. Vilken lirare! vilken stjärna!

 - - - - -

Efter att ha lyssnat på "Alabama - If you're gonna play in Texas" blev jag tvungen att leta upp Gone With The Wind för att ha en uns om vad dom sjunger om. Dessutom hört att det är en klassiker man måste se, så två flugor i en smäll.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0