Tyskland, Lagerbäck & Gettysburg

Efter en fantastisk match från sveriges sida uteblev festandet och istället sänggång för hemresa dagen efter. Det gick undan på Autobahn så vi kom trots allt hem till midsommarafton till slut. Allt bra trött man var då, på tyskar...

 - - - - -

Två nya länder jag lärt mig gilla under min vistelse i Innsbruck, Österrike och Ryssland. Nja kanske inte alla delar av ryssarna men nog var läktararrangemanget av fansen jäkligt fräckt, tifo tillhör ju verkligen inte vardagen när det nalkas landslagsmatcher. Som bakgrund hade de vita ark och sedan en stor rysslandsflagga, jämte denna en svartvit figur/flagga på en man från 1800-talet skulle jag gissa utan att ha den absolut blekaste aning om vem det var. Skägget var det jag tog det på :)

 - - - - -

Österrikes match mot Tyskarna var väldigt skön när svenskarna försökte dra upp lite sång och göra ett försök till enad klack, slutade med att bara svenskarna sjöng, trots att det var på engelska och tyska. Favoritenerna får ändå medges vara:

"Deutchland Deutchland alles sind forbei, alles sind forbei" - om att det var ett tag sen dom startade världskrigen, men visst minns vi. Favoriten, den roligaste och jobbigaste att komma på var ändå hammarbys ramsa "hand i hand" som skulle göras om till tyska på ett bra sätt, men det blev:

"Hand in hand zusammen sind wir österreich, wir sind über alles..." - redan glömt resten men det var något kul som klankade ner på tyskarna i alla fall.

Bubblaren blir ändå:
"Ballack, Ballack, who the fuck is Ballack" - förmodligen den enda som vi fick med någon mer än svenskarna.

(jag reserverar även för eventuella felstavningar men orkar inte kolla upp det..)

 - - - - -

I övrigt i Innsbruck kan man säga att det var högt, bergigt, molning men att när solen tittade fram var det vidrigt varmt. Därför lite kul när man såg polarna sitta i kalsonger på en parkbänk när det var som varmast... men man blev ju brunare..

 - - - - -

Kul hur snabbt det kan svänga. Olof Lundh och Lars Lagerbäck har nästan bytt plats från hur jag tyckte om dom innan EM fram tills idag. Lundh har verkligen bara sjunkit medan förvånandsvärt Lagerbäck klättrar upp till en nivå där jag faktiskt gärna ser honom som förbundskapten. Eller ja, i alla fall tills vi har någon bra ersättare.

 - - - - -

Har blivit helt såld på några countrylåtar:
Red Sovine - Phantom 309
Clay Walker - Chain of Love
Alabama - Can't Keep A Good Man Down

 - - - - -

Nattens frustration gick att ta på när det visade sig att jag inte hade hela "Gettysburg"filmen utan bara den första 150min. KUL!! SKITKUL!! Så länge som jag väntat på att kika på den och så gör den såhär mot mig, va!?
Men den var ju i alla fall bra dom första 150 min. För inte kan la filmen sluta på det sättet...

 - - - - -


                                             Tihi, fniss, hihi


Ja tänk så kul man kan ha på vägen när man kör att man ser en sån bil...

 - - - - -

Nattsysselsättningen har gått åt filmkikande så man har hunnit med några.
Patrioten skulle man tydligen se sa någon - och det ska man, mycket bra film. Fick sköna vibbar från Braveheart, inte bara för att Mel Gibson är med men han är härligt patriotisk i de båda, killfilm?
The Eye - Jessica Alba spelar en blind tjej som får synen tillbaka och ser nu massa hemska saker som händer som ingen annan kan se. Blev lite halvläbbigt en natt sådär, men kommer verkligen inte gå till historien som en av de bättre - underhållande.
Anchorman - Efter så mycket snack om hur fantastisk denna film skulle vara blev jag väldigt besviken på hur vanlig den kändes. Det kändes som en i mängden Will Farrell filmer. Nja kanske inte, den var ju faktiskt väldigt rolig på sina ställen och till skillnad från Semi Pro så fanns det ju betydligt fler roliga medskådisar.
Horton hears who - animerad film om djungellivet där en elefant (jim carreys röst) hittar ett frö från en blomma där han hör att det lever en massa människor eller något lever i alla fall där, djur? Saknade lite av Carreys galenskap men i övrigt kul.
Jumper - Skön och väldigt underhållande film om en kille som kan "hoppa" till olika ställen bara han tänker på dem. Antingen behöver han ha varit där eller motsvarande ha bilder så han kan tänka sig dit, självfallet finns det jägare som inte gillar detta och vill eleminera alla "hoppare", jakten börjar...

Nu minns jag faktiskt inte om jag kikat på fler men trevlig kvällssysselsättning tycker jag.

 - - - - -

Nu hoppas jag verkligen tyskarna spöar upp turkarna så kan vi få oss en riktigt jädrans skön final oavsett vem som står på andra sidan.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer
Postat av: cj

vad FAN säger du om lagerbäck????????????

2008-06-27 @ 01:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0