Slentrian lördag och Ådalen 31

Gårdagen var en fantastisk dag där det var sol från morgon till kväll och värmen låg på mellan 25-30 grader och blå himmel, mmm mysigt. Det bar efter lunch av till en av Borås två "blue flag beaches", Almenäs, där det lapades sol som aldrig förr, eller förresten så gjorde jag nog det aningen mer dagarna innan jag skulle åka hem från DC men i alla fall. Efter några timmar i solen med bollkastande och en macka med hemmagjord potatissallad och salami bar det hemmåt igen där jag avslutade filmen "Ådalen 31".

En film som jag för övrigt inte riktigt vet vad jag tycker om. Efter att ha sett filmen har jag nog fler frågetecken än innan jag satte mig ner och inte hade ett riktigt humm om vad det mer exakt handlade om.

 - - - - -

Efter återhämtningen hemma bar det senare av till centrum och en uppfriskare på något av stans uteserveringar. Efter några timmar kom en person på den fantastiska idén att person 2 skulle simma ut i viskan till en staty och tillbaka för en viss penning. han ställde sig lite skeptisk till en början men gick sedemera med på det. Två personer gick in med pengar med kravet att innan han började simma samt när han var vid statyn skulle han vid dessa två tillfällen ropa "till oändligheten och vidare..". Vi satt vid en uteservering 5 m. från vattnet så alla skulle ju självklart höra detta och kunna följa den stora underhållningen. Sen gick vi tillbaka och satte oss vid uteserveringen. Ett klargörande bör göras, att jag körde bil den kvällen...
Fråga: hur mycket skulle det krävas för att du inför ca 30-40 (uppskattningsvis) pers. skulle simma med kläderna på och ropa detta. Det är ca 15m till statyn i vattnet. 

 - - - - -

Take care and may God bless you all 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0