Valentine's Day

Så var den kanske största påhittade kommerciella dagen över och den var bra! Jag fick en skjorta av designern "Michael Kors" samt en vacker blomma som jag inte har den blekaste aning om vad det kan vara för något. Jag gav bort en låda, i denna låda fanns en Lindt hjärtformad chokladask, örhängen och sedan rosblad utspridda över dessa i lådan. Jag tyckte det blev bra i alla fall, tyckte även Rebecca... sedan bar det av till Georgetown och Nathans där vår reservation väntade. En mycket trevlig restaurang med god mat och där folk "minded their own business". Det var speciellt eftersom att hon tidigare aldrig varit i Georgetown så en promenad genom huvudgatan och sedan längs med vattnet innan kvällen var över och det bar av hem igen.

 - - - - -

"Youtubekampen" fortsätter när det gäller Obama/McCain. Efter att Will I Am släppt låten "Yes We Can" gjordes "John.He.Is" och nu har även ännu en ironisk video släppts "No You Can":

http://www.youtube.com/watch?v=EUKINg8DCUo

 - - - - -

Jag läste en intressant artikel i dagarna om hur USA satsar på att utveckla ett nytt vapen i rymden. Detta vapen skulle kunna nå vilket mål på jorden som helst inom 45 min. Ryssland och Kina befarar nu att detta kommer leda till en ny upprustning och gör vad de kan för att FN och andra länder ska få USA på andra tankar. Får se hur det kommer gå på den fronten framöver...

 - - - - -

Absolut skönaste låten som bara har fäst sig och som måste spelas i alla fall 20 ggr. per dag är:

Michael Jackson - Wanna be starting something

 - - - - -

Det blev även en tur till en konferens under eftermiddagen som handlade om kvinnliga ledare i världen och där en författarinna träffat i stort sett alla presidenter, statsministrar och generellt de flesta kvinnor med makt.  Det var mycket prat och fokus på norden då Norge, Finland och Island har kvinnliga ledare så det var inte allt för mycket ny info man inte redan hört.

 - - - - -

Skönt med helg imorgon, långhelg dessutom eftersom det är Presidents Day på måndag, jippi.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer
Postat av: Cj

gått o blitt toffel?

2008-02-16 @ 02:00:00
URL: http://diddan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0