Metallica & Slipnot

Det är hårda tider och kyliga tider med ständiga byxor och tröjor på i San Diego, ushamig. Kan bara tänka mig att jag säkert lär behöva mössa och vantar när man åker hem om 1½ vecka. Ja hoppsan saja, inte ens två veckor kvar innan man åker in i Sveas rike. Tre finals nästa vecka = inget annat än plugg denna veckan.

 - - - - -

Jag får lov att säga att jag var MYCKET imponerad när jag såg vad för sorts folk och vilka grupper som kommer till skolan för att spela. Inom loppet av 6 dagar kommer skolan gästas av både Metallica och Slipnot. Inte för att jag är något större fan av den musiken så är det ändå rätt fräckt att vår skola och idrottshall drar sånna artister. Vi har å andra sidan haft LA Lakers (basket) på besök för någon vecka sedan också. Men det bästa är att komma när "Larry the Cableguy" och "Jeff Dunham" kommer på besök. Den där Jeff Dunham vore ju helt fantastiskt roligt att kika på och se surgubben Walter.

 - - - - -

Fantastiskt tråkigt att ha haft sista lektionen i Sociology. Det har nog varit den i särklass roligaste, mest underhållande läraren och klassen jag någonsin haft. Nåde till lärare som är pessimistisk och skyr praktiskt taget allt och alla. Inte bara det utan bredden på alla hans sågningar var ju enorm också. Alla presidentkandidater var skit - högern som vänstern, hela usa är uppfuckat, men så är ju hela världen också det. Tonårsgraviditet, skönhetsideal, utbildning, jobb, giftermål ja det enda han nog inte sågade var nog homosexuella och judar som annars brukar vara en måltavla för många som kan göra något kul av det, men damn, i hans fall behövdes inte det.

 - - - - -

Lite förvånad över hur jag fastnade för jäkla bra poesitävlingar kan vara. Kikade på Miles Hodges som gick till final i New York, möcke bra:  http://www.youtube.com/watch?v=dueJyntQPtI

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer
Postat av: sara

jag saknar dej jonatan.. hur länge är du hemma?

2008-12-14 @ 17:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0