Påben

Så har självaste Pope Benedict XVI varit i D.C. i några dagar på besök. Tror nog jag såg han/hans bil när jag var på rundtur inne i D.C. och på min väg mot Georgetown. Det var ett 20-tal polisbilar, 30-tal polimotorcyklar och x antal cykelpoliser som blockerade gator och såg till att ingen skulle få passera. Sedan kom själva "karavanen" med 10-tal minivans civila och ambulans tätt följt misstänker jag att det kan ha varit påven...

 - - - - -

I övrigt überväder med sol och bli himmel samt ca 22-25 grader i luften. Första dagen man kunde gazza lite..

 - - - - -

Så trodde man då självklart att kortleken skulle finnas kvar men icke sa nicke. Vid Lincon Memorial hade jag tänkt att inhandla en kortlek med de 52 "most wanted people in Iraq" och med deras ansikten på. Hade ju sett fram emot det sedan jag var där senast, vilket var i höstas, attans också.

 - - - - -

Kul reklamvideo om påven och metron faktiskt: 

http://www.youtube.com/watch?v=I2Ux_96iTq8

 - - - - -

Bara drygt två veckor kvar innan det är dags att bege sig hem igen, till ett kylslaget sverige =/ Hoppas dock vädret bättrar sig så den (förhoppningsvis bruna färgen) inte försvinner dag 2 i Brämhult.

 - - - - -

Take care and may God bless you all


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0