Kommunistiskt Aprilskämt?

Riktigt knasigt väder idag där det började med duggregn påväg till jobbet för att sedan bli fullständigt strålande väder efteråt. Blå himmel med fåtalet moln för tillfället och solen lyser ack så varmt och skönt, dags att springa ut snart...

 - - - - -

Kikade på några tidningars hemsidor i Sverige om vad de kan ha för sorts aprilskämt idag. Jag vet inte om jag ska skratta eller inte åt det som skedde, vet inte om det var elfsborgs fel eller inte, men där man nu kanske måste stänga ner hamburgekedjan som ligger i arenan för att det strider mot ett avtal de skrivit på. Aprilskämt eller sanna uppgifter?

 - - - - -

BT hade något om att Borås Arenas plastgräs skulle färgas gult och till detta ha svarta linjer som då skulle ge någon extra feeling eller vad det nu kunnat vara för anledning, lite småkul ändå.

 - - - - -

Satt och läste i Metro påväg till jobbet och visste inte riktigt om det var ett aprilskämt eller inte. Där fann jag i alla fall en artikel som handlade om Kuba och saker och ting som händer där. Nu ska man tydligen få:

- hyra bilar från staten.
- ha en mobiltelefon vilket bara turister och högt uppsatta människor som jobbade för staten tidigare fick ha.
- tillåtelse att köpa mikrovågsugnar, datorer, DVD-spelare, elektriskt drivna cyklar...

Så jag vet inte riktigt om det är ett aprilskämt eller inte. Känns lite konstigt att man släpper efter såhär mycket efter att Fidel avgått. Jag vet inte om brorsan Raul Castro är mer liberal, men om det nu inte skulle vara ett aprilskämt så kan vi ju vara glada för kubanerna och det skulle ju även vara ett tecken på att kommunismen inte fungerar i praktiken utan förblir en dröm. Så låt oss nu hoppas att det inte var ett aprilskämt.

 - - - - -

Take care and may God bless you all


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0