En vanlig lördag

Om några dagar är det exakt 4 veckor jag varit i Washington D.C. och ett och annat har man ändå hunnit med får man säga. Saker som jag ansåg mig behövde checka av har varit att se:

- Vita huset
- Washington Memorial
- Lincoln Memorial
- Jefferson Memorial
- Capital Hill
- Pentagon

Det finns ju mycket kvar men jag är i alla fall på god väg. 

 - - - - -

Var på Bodies The Exhibition idag där man tagit tillvara på människors kroppar och visade upp dessa innan och utan. Helt klart intressant att se hur fruktansvärt avancerat kroppens organ och celler är uppbyggda. Man fick se de klassiska skolexemplaren med skelettet men även hur hela blodomloppet med ådrorna ser ut, när de på något sätt "plockat" ur dessa ur kroppen. De flesta museér här är gratis men denna var helt klart värt pengarna.

  - - - - -

Hemlängtan har inte kommit ännu även om det är kopiöst jävla jobbigt att inte kunna vara på plats och följa derbyt på måndag. Å andra sidan slipper jag förhoppningsvis dryga människor om det skulle bli förlust, även om jag nu råkar plugga med en gårdare. Men som med de flesta andra gårdare är intresset för dif sporadiskt, går det bra är intresset på topp.

 - - - - -

Det kom några regndroppar idag, vad är det frågan om egentligen? Inte ska man behöva utstå väta när det är 25 grader, eller? Kanske får ta att inhandla ett umbrella ella ella e e e...

 - - - - -

Var på ett fruktansvärt kul disco igår med 3 våningar och många olika dansgolv och olika sorters musik. Vem har sagt att man måste vara 21 för att få gå ut och dricka i detta landet? Den personen menade nog inte svenskar, 1 av 6 var fyllda 21 och det var aldrig några problem inte på något av de 2 ställena vi gick till. Ibiza var nice.

- - - - -

Jobbigt att behöva sätta sig och plugga en massa imorgon =/ Men men så kan det vara, jag har ju i alla fall ett rum helt själv för resten av helgen då min roomie dragit till The big apple.

- - - - -

Tills vidare ha det bra and may god bless you :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0