Filmvecka

När man jobbar så hårt som jag gör får man göra vissa prioriteringar för att få tid åt sig själv. Denna veckan har tillägnats diverse filmer som jag anser mig gått miste om tidigare eller bara velat se.

En obekväm sanning, recenssion och betyg i förra bloggen..

Team America - är en skön film av skaparna av south park där Teamet agerar världspolis och ska förhindra Kim Jong II från att använda sitt massförstörelsevapen. Kul film med mycket humor och fördomar det gillar jag. 3,5 Spjuth från mig.

Bästa citatet från filmen:

"We are reckless, arrogant, stupid dicks. And the Film Actors Guild are pussies. And Kim Jong II is an asshole. Pussies don?t like dicks, because pussies get fucked by dicks. But dicks also fuck assholes, assholes who just wanna shit on everything. Pussies may think they can deal with assholes their way. But the only thing that can fuck an asshole is a dick with some balls. The problem with dicks is that sometimes they fuck too much. Or fuck when it is inappropriate. And it takes a pussy to show them that. But sometimes pussies get so full of shit that they become assholes themselves. Because pussies are only an inch and a half away from assholes"

 - - - - -

Hur tänker hon - är en filmatiserad pjäs / stand-up av Johan Rheborg som behandlar manligt och kvinnligt. Måste nog befinna mig i någon slags "fördomsfas" för här bjuds det på det i mängder och jag skrattar högt vid flera tillfällen. Kanske något utdragen och även om Rheborg är exceptionellt bra på att beskriva saker in i minsta detalj så känns vissa delar bara för torra. Bör tilläggas att publiken är kopiöst tråkig och håller inte standarden för fem öre. 3 Spjut (sjönk i och med den dåliga publiken)

Bästa citatet från filmen:


"Lita aldrig på något som blöder i fem dagar och inte dör"

 - - - - -

Skönt att AIK slog Glentorian och att Wilton fick göra mål igen. Inget, verkligen INGET kan mätas med allsvenskan och vi ligger inte högt i kurs bara för att 5 bollar rullat in, även om det är skönt att se (höra) att vi kan göra mål. Skönt att N.E.J. tydligen ska ha spelat riktigt bra, vår nästa Tjerna. Riktigt glad att Tamandi spelade bra, kanske vi kan få något när vi förhoppningsvis säljer honom efter säsongen.

Bästa ramsan från matchen:

"Ska ni gå hem nu" efter att AIK gjort 0-3

 - - - - -

Det var ett tag sen jag såg några direkta storfilmer, hoppas mycket på Underbara älskade, Flags Of Our Fathers och Letters From Iwo Jima.


 - - - - -


För en gång skull är det fint väder, kanske att man skulle gå ut och läsa en bok i trädgården, "Det amerikanska folkets historia" är riktigt bra nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0