Jävla mellandagar!

Efter en överlag väldigt traditionell, vanlig, trevlig och gemytlig julafton och efterspelet med dagarna därpå så väntade den stora jakten. Hare och rådjur stod på agendan men inte heller denna gången lyckades jag nedkämpa de aggressiva och inte minst exceptionellt farliga djuren. Men det kommer ju fler tillfällen.

 - - - - -

Efter denna jakt var det istället jag själv som blivit attackerad. Attacken kom från ett hemskt och farligt virus som gjort att jag blivit sängliggande i nu 2 dagar, ve och fasa. Rinnande näsa och huvudvärk och utmattning tänka sig vad hemska virus kan vara.

 - - - - -

Fin avslutning på En Riktig Jul, trodde inte riktigt att Elfrid skulle lyckas men se det gjorde hon. Tycker däremot att Pascal borde fått ett bättre öde...

 - - - - -

Det är imorgon som den stora matchen är, den mellan Cowboys och Redskins. Det finns inte direkt något att jämföra med i Sverige för att beskriva det här mötet med men kanske AIK - Bajen. AIK mot dif eller ifk hade varit lite för mycket hat medan typ ifk - ife i stort sett bara är hat från ena sidan. Men kanske mff - hif? vet ju inte riktigt vad skåningarna känner för varandra mer än i "Bäbisaffären". Men imorgon i alla fall så möts de två antagonisterna åt i en match som för Redskins del behöver vinnas för att säkra platsen till play off och få det åtråvärda "wildcardet". Vinner Redskins inte matchen imorgon finns ändå en god chans att gå vidare då det hänger på att två andra lag måste vinna för att passera Redskins. Så chanserna är på vår sida då även Cowboys är klara för sitt play off och de inte har något att spela för. Imorgon strax efter tio på kvällen, svensk tid avgörs matchen som kan få mig att på plats beskåda en match...

 - - - - -

När man är lite sjuk och krasslig kan man få för sig att kika på någon film kanske och så även nu i dagarna. Filmen föll på en komedi och då hade jag inte så många till hands men det blev:

Heartbreak Kid
Ben Stiller spelar i denna filmen en 40 årig man som i San Francisco äger en sportaffär. Han är även ogift vilket hans far ofta vill påpeka men som anat hittar han en tjej som han gifter sig med efter 6 veckor för att hon annars skulle åka till Holland och jobba. Efter bröllopsnatten förvandlas hon då till en helt annan kvinna och något som han börjar fundera över om det verkligen var vad han velat ha. På smekmånaden i Mexico träffar han en annan kvinna han börjar umgås med....
Ben Stiller verkar tyvärr inte ha så många sidor att kunna erbjuda tyvärr. Jag hade hoppats att han skulle erbjuda något nytt, något annorlunda och inte "den gamla vanliga" Stiller, men så blev det tyvärr inte. Det var i och för sig en kul komedi och får därför 2 (starka) Spjut.

 - - - - -

När man även ligger hemma en del ges ju musiken en helt annan chans så här kommer den exceptionellt åtråvärda listan som för tillfället toppar min lista. Det är Country och Techno och vinnaren Benny Benassi. Efter att jag låtit honom informeras om detta lät han meddela att han varit mycket stolt och per omgående skulle införskaffa x antal dompa för att dra till med ett rejält partaj.

1. Benny Benassi - Satisfaction
2. Eagles - Hole in the world
3. Keith Urban - Who wouldn't wanna be me
4. Keith Urban - Everybody
5. Eagles - Do something
6. Dj Tiësto - Just be
7. Benny Benassi - I love my sex

Mr. Benassi ville även meddela att han var aningen avundsjuk på Keith Urban även om han nu (stolt som han var) precis kommit överst på min lista. Anledningen är att Keith har en flickvän som Mr. Benassi tydligen gillar ganska mycket, nämligen Nicole Kidman, och man kan ju inte annat än att hålla med...

 - - - - -

Det är svårt att visa resultatet på den nya granen eftersom jag inte riktigt lärt mig att hantera kameran jag fått. Men bilderna blev allt för skarpa vid fototillfället så det fick bli en film för att sedan plocka ut bilder och därav resultatet...

                   Nederdel                                    Överdel           



Stjärnan är personlig och visas/blottas därför inte.. 

- - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer
Postat av: CJ

God JuL! när bär det av tillbaka?

2007-12-30 @ 21:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0