Återblicken

Då kanske man skulle summera lite lätt saker och ting som har hänt under året utan att det ska behöva bli en längre novell.


 - - - - -

Våren var en tid för ovisshet och lite därför spenderades den i stora delar av ansökningarna till plugget i USA samt enskilda distanskurser. Etik och livsfrågor var nog höjdpunkten på vårterminen, en väldans intressant och nyttig kurs och något fler borde läsa och inte bara de som läser inom sjukvården.


 - - - - -

En lätt naiv Jonatan trodde ju sommaren skulle flyta på skönt utan jobb men de få arbetstillfällena hos DHL och farsan gjorde det bara till än mer leda när alla andra jobbade.


 - - - - -

Riktigt nyttigt att jobba på byggföretaget där man lärde sig om takläggning, fönster- och dörrutbytning etc. Gav ju t o m självförtroende nog att ersätta ett fönster här hemma helt själv (och resultatet blev bra).


 - - - - -

Semestern i Portugal blir sommarens höjdpunkt med hits som Umbrella och Dunka mig gul och bli. Litet pittoreskt samhälle utanför Lissabon, härligt!


 - - - - -

Svaret from IBS kom och man hade blivit antagen och jag tänkte att jag skulle fixa det samma vecka. Jag gick nog in i väggen när jag insåg hur mycket det var som skulle göras för det tog ungefär 2½ månad innan det var klart.


 - - - - -

USA är ett kapitel för sig och saker och ting tedde sig kanske inte riktigt som jag hade förväntat mig, även om jag inte hade speciellt många förväntningar. Men med en grupp svenskar, fint väder och en egen lägenhet kunde det bara gå bra...


 - - - - -

Årets väder

Att stå och jobba, med en 7 dagars deadline, i spöregn, hagel, kyla och veta om att ett tak måste bytas, ushamig.


 - - - - -

Årets "flopp" (AIK)

Marcus Jonsson. Knackade på dörren till landslaget med sin form 2006 men var efter skadan kallare än fiskpinnarna i frysen.


 - - - - -

Årets "flipp" (AIK)

AIK publiken. Stort att se alla som var på plats i Borås efter alla nederlag och kopiöst dåliga resultaten vi fått med oss. Även hur Rikard Norling hanterade tuffa sitsen och agerandet efter även den förlusten.


 - - - - -

Årets börs

Sensex, indiska börsen som stod för en händelserik höst och enligt mitt tycke även påverkade vissa delar av världens börser även om det nu inte riktigt kan jämföras med "subprime crisis".


 - - - - -

Årets aktie

Apple med sina produkter i iPhone, iPod touch, nya OS system etc. upp och ner minst sagt..


 - - - - -

Årets vattenpöl

Hade kunnat bli händelsen i Sexdrega när vädergudarna inte riktigt ville att vi skulle göra klart jobbet den veckan men det blir faktiskt översvämningen i lägenheten. Den var i en klass för sig och en upplevelse utan dess like där vi i och för sig fick en ny heltäckningsmatta och under tiden fick bo på hotell, men ändå.


 - - - - -

Årets kvällspromenad

Promenaden med Emelia som innefattade Jefferson memorial, The mall (det är faktiskt inte ett köpcentrum även om man kan tro det, bara en stor gräsplätt typ), Chinatown och kvarteren däromkring. Mysig afton där jag kanske inte borde vara förvånad över att det till slut föll på Fuddrockers.


 - - - - -

Årets match

Att sitta i VIP+ logen och bara passera det simpla VIP folket för att istället få mat och dryck matchen till ära. Nu var ju matchen i sig inte speciellt bra när DC United förlorade men upplevelsen var något nytt i alla fall.


 - - - - -

Årets plåga

Att behöva gå runt i ett par vans i en extrem hetta kan vara exceptionellt påfrestande för våra stortår. Detta är något som min vänstra stortå fick erfara, och den var inte glad. Den överlevde men har små men för livet (inga allvarliga dock).


 - - - - -

Årets klädsel
Tilldelas mängder av människor i Washington och Arlington som under tidig höst bar kostymer och andra fina kläder men vad hade de för skor på sig? Flipflops! Detta inte bara folk på stan utan även personalen i vissa affärer.

 - - - - -

Och med stor tillförsikt ser jag till framtiden och vad som komma skall. 2008 torde bli ett bra år även om vägen nu ännu inte riktigt är utkristalliserad...

 - - - - -

Take care and may God bless you all


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0