Derbydags

Ikväll smäller det, Sveriges enda riktiga fotbollsderby går av stapeln och två formstarka lag ställs mot varandra. Kan nog bannemig inte minnas när djyrgår'n och AIK varit såhär formsvaga. Mmm gnaget må ha tagit poängen men man frågar fortfarande Columbus efter vägen till formen, eller så borde man sluta göra det...

 - - - - -

Som väntat blev det en fantastiskt dålig placering igen för schweden i ESC. Det är jobbigt när man på förhand vet att det kommer gå åt skogen. Det enda rolig och positiva med detta är ju om björkis-mannis faktiskt kickas och ska behöva hitta sig en annan sysselsättning. Det vore la inte helt tokigt ändå tycker jag. Jag förlorade vadet mot Savvina eftersom hon var närmare placeringsmässigt var Grekland och Sverige skulle hamna. Så pga detta så kommer jag behöva genomlida hela nästa års ESC för att jag torska. Kanske dags att lyssna på nörjes bidrag, eller så väntar jag tills jag kommer hem och får lyssna på den hela året och fram till nästa års tillställning.

 - - - - -

Ibland är djyrgår'n rätt roliga av sig. Jag snackar inte bara för att dom glädjer mig med sitt vacklande spel och sin fantastiska tränare med sina uttalanden utan deras souvenirer. Jag ville tända till och tagga så gott det går härifrån och kom över en fantastisk bild på dif.se.

                                                                          

Ja vad ska man säga? Jag bugar och bockar, fantastiskt initiativ, all kred till dif!

Jag tror och hoppas på att det slutar 1-2 ikväll. Gnaget är ju bortalag...

 - - - - -

Take care and may God bless us all


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0