Pirate bay

Jag blev äntligen lite glad över att få läsa en pirate bay rubrik idag.. Satan i gatan vad förbannad jag var när domen föll och dom fick max straff med fängelse och alla 120 millar att betala tillbaka. Uppenbarligen är jag ju för att få ladda ner, MEN FIXA EN BETALTJÄNST!! Jag lovar att jag skulle "prenumerera" och jag fick ladda ner filer lagligt!!! Och att grundarna/ägarna till Pirate Bay skulle stå till svars för allt som görs av användarna är ju helt... absurt. Jag läste i någon artikel från rättegången ett exempel som en advokat hade där han jämförde piratebay.com med volvo. Inte ställer man volvo till svars för att rånare använder deras bilar vid rån. "Hjälpmedel som hjälpmedel".

I alla fall, jag blev hiskeligt nöjd att läsa att jäv kan ha varit inblandat. Får vi se hur detta kommer gå...

 - - - - -

Incredibad är ute och ja, det finns många sköna låtar. Jag har lagt upp två tidigare "I'm on a boat" och "Jizz in my pants" med T-Pain. Men det finns också andra gästande kändisar som är med på låtarna, som t.ex. Seth Rogen (Knocked Up, Pineapple Express), Jack Black (Tropic Thunder, Nacho Libre), Norah Jones, Natalie Portman, Justin Timberlake m.fl.

 - - - - -

The lonely Island (som gjorde Incredibad) har några längre klipp, det är en komedi på amatörfilmningsnivån. Även då om skådisarna bl.a. finns med i Hot Rod. Som vanligt när det gäller the lonely island så är humorn...speciell. BTW hur fasen kan du inte gilla Two and a half men Carl-Johan, vart gick du fel någonstans?



 - - - - -

Underbart kul att följa allsvenskan nu också faktiskt. AIK går sakta men säkert framåt och djurgår'n sakta men säkert ner :)  Nu lär dom ju säkert vinna mot BP bara för det, men det är förbannat kul så länge det varar. Jag har en lite... hmm.. jobbig känsla över att det känns som att Stahre kommer bli mer framgångsrik än Norling. Det bästa hade kanske varit om vi haft en mindre framgångsrik tränare emellan. Norling är ju redan så stor och älskad och blir Stahre mer framgångsrik så finns ju risken att dom två jämförs och man skyfflar undan Norling lite bara för att han aldrig vann något mer än superettan. Men å andra sidan, det är underbart att vinna och ha så jädrans många unga talanger i laget. Jag menar, vi har ju gabbe, bengtsson, pertan, saleh, CH, atta, lundberg, thorstensson, mutumba, tomi som förvisso är skadad, walker, har jag glömt någon? Vet fan inte när AIK sist hade så många unga i truppen som dessutom fått lira.

 - - - - -

Apropå The lonely Island (dom som gjorde skivan Incredibad) så har dom även gjort 5-6min videos på youtube. En sjuk blandning av några killar som verkar helt sjuka och ha tappat några skruvar med den blonda tjejen från scrubs. "The BU" utspelar sig på... jajjemensan, i Malibu... Den lätt irriterande ekorren försvinner efter 35sek. Han kommer och går lite då och då i första avsnittet men är sen inte med något i dom andra. I övrigt så är det en amatörinspelning på 8 delar:




 - - - - -

En månad kvar innan det bär av hem igen. Kanske snart dags att ligga ute mer och få lite bränna.

 - - - - -

Take care and may God bless us all


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0