Finbesök

Med en gymnasiekompis på besök i San Diego fick jag agera Guide i en stad jag inte känner så väl ännu. Det blev mest down town, som jag har den blekaste aningen om i stan. Tjejgänget var från Fresno så jag förstår om förväntningarna inte var så stora på SD men förhoppningsvis levde det upp till något. Vi har ju i alla fall ett relativt bra nattliv och kallt blir det ju inte förrän sent på kvällen.

 - - - - -

Var på ett väldigt intressant föredrag/tal i fredags där författaren till boken "Three cups of tea" pratade om boken och hur man kan lösa konflikter västvärlden kontra mellanöstern. Han var född i USA men uppvuxen i Afrika för att senare i livet försöka bestiga K2 vilket han misslyckades med. Han lovade dock befolkningen i byn nedanför att bygga en skola vilket han senare gjorde men det blev ganska många och broar också. En stor man på alla sätt och vis.

 - - - - -

Världen kändes allt bra liten när jag igår var på en bar och såg en kille med Redskinskeps som jag började prata med. Det visade sig att han bodde 5min från där jag bodde i Arlington, på en bar i San Diego...

 - - - - -

Nice seger Redskins drog mot Cowboys idag, trodde jag inte, kanske kan klara en play-off plats iår?

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer
Postat av: Tetts

Världen är allt bra liten, va kul att du träffade någon från arlington! :)

2008-09-30 @ 17:42:49
URL: http://tettepoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0