Hard times

På fredagkvällen drog vi till Chris gamla high school då det var alumnimatch mot gamla alumnis och nuvarande basketspelare. Det hölls även en tillställning för en föredetta footballsspelare som var sjuk, jag minns inte vad han var sjuk i, men han kommer avlida om några månader eller åtminstone inom ett år. Så i traditionsenlig anda med de årliga basketmatcherna, tjejer mot tjejer samt killar mot killar så mellan dessa hedrade man denne sjuka man och hissade upp hans nummer och tröja i the hall of fame, vilket han blir den första i skolans historia. Ävev hans två döttrar som måste varit runt 3-5 år år stipendier att under fyra år gratis gå på denna skola då han med största sannolikhet inte kommer leva till den dagen då han kan se dom börja high school. Det var en konstig känsla och det känsloladdat när hela hallen reste sig upp och apploderade mannen, även den efterföljande bönen, för det var ju ändå en privat religiös skola.

 - - - - -

Imorgon smäller det, då jäklar blir det en jädrans match. Tyvärr startar den redan 10 am här på västkusten men det blir en match att käka frukost till och inte har vi pratat nog om tråkiga och sorgliga ögonblick, Sean Taylor som blev skjuten förra säsongen kommer hedras till denna match. Jag förmodar att Redskins inte kommer att börja matchen med 10 man för jag det kommer krävas något alldeles speciellt för att slå dom där jäkla new york bona.

 - - - - -

Jag har svårt att inte spela denna låten på repeat hela tiden. Det är Young jeezy och Nas som gjort låten My president iz black. Uppenbarligen en låt som hyllning till Obama: http://www.youtube.com/watch?v=Ffh9xDf2S9c

 - - - - -

Jag fick en fruuuuuktansvärt stor chock när jag hörde att Dane Cook var stand up comedian. Han har bland annat varit med i filmer som "Good luck chuck" med Jessica Alba men även "My best friends girl". Så visar det sig att han tydligen under en längre tid varit en stor stand up comedian här i USA, nja där blev jag satt på pottan faktiskt, och jag som trodde jag hade bra koll på stand uparna här, se så fel man hade....
Här är i alla fall ett smakprov på vad han kan: http://www.youtube.com/watch?v=jfFVY1tkCR8&feature=related
Detta ska tydligen vara i Madison Square Garden, och det ska inte ha varit många komiker som både fått tillåtelse och faktiskt lyckats fylla det. Lite som Robert Broberg och att fylla Globen, typ :D

 - - - - -

Take care and may God bless you all, for we are God's children


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0