First out in the election

Mmm sitter vid ett icke svenskt tangentbord.

Valdag och fler spannda manniskor an jag trodde faktiskt, det ar stort valdigt stort, aven om fruktansvart manga (fran bada sidor kanske mer langtar till morgondagen nar allt ar over). Dom stora plakaten kom fram och slutspurten med att dela ut blad for att rosta skedde i sedvanlig ordning som de gjorts under de senaste 4 veckorna.

Jag tyckte anda att en kille var lite smakul i sin slogan mot Prop8 (som ar en lag i kalifornien som man kan rosta pa huruvida man ska undervisa om homosexualitet i skolan och andra fragor som beror homosexuellas ratt). Precis som Obama ar stodet storre och det ar relativt fa som ar emot homosexuellas ratt (aven om det sjalvklart finns en del). Sa om man VILL att det ska undervisas och sa ska man rosta No, sa No on 8 stor dom och ropar. Men det som fick mig att le lite for att det var fyndigt och kanske inte hade sa stor relevans var nar en kille som var emot detta fick lappen och kontrade och istallet borjade ropa "Yes on 8, God is Great". Japp, jag tyckte det var lite smakul, kanske mer forklarar vilken trakig dag jag haft.

Hur mycket jag an hoppas pa att det ska bli ett jamnare val sa ser det anda ut sm att Obama (eller lustig som jag finner mig, Osama) kommer vinna ganska klart.

Sista dagarnas fokus har inte varit i McCains fordel med att han var med i SNL och skamtade och Obamas mormor gick bort och han fick prata om det och valet. Sa det ar bara till att vanta och se hur Obama kommer vinna.

Uppfoljning foljer senare i afton...

 - - - - -

Take care and may God bless you all


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0