Eloge till Fröjdfeldt

AIK har precis förlorat mot helsingborg och DAMN vilken jobbig match att kolla på. Förmodligen underhållande för den ointresserade men var i hela fridens namn fanns AIKs mittfält? Inte på planen i alla fall. Uppenbart att landslagsmittfältare Tjernström behövs på planen för balansens och spelgeniets skull.

 - - - - -

Mendes borde få böter framöver om han får kort för filmning så kan vi ge pengarna till Rubarth om han får kort för hårt och tufft spel.

 - - - - -

Inte riktigt hundra på om Fröjdfeldt gjorde rätt i förstaläget i och med att han dömde mål. Vet inte riktigt om han blåste och pekade på mittplan och då är jag inte 100 på att regelboken säger så men jag vill minnas att det då inte ska gå att ändra sitt beslut. Dock riktigt skönt att ännu en gång höra en domare som kan medge att denne har gjort fel och inte bara fly in i sitt omklädningsrum och sky media. Låt oss nu bara hoppas på att detta fortsätter så kanske massmedia kan ta ansvar och faktiskt intervjua domare framöver även om de inte gjort något fel. Tycker det blir lite väl cyniskt annars.

 - - - - -

På tok för många AIK fans syntes för att det ska vara en bojkott. Några är förståerligt. Några drog ju dit och satte upp en banderoll som jag tror sa "SEF DAGS ATT TÄNKA OM", några kollar arenasäkerheten så det kanske kan göras några anmälningar och några är la bara tröga.

 - - - - -

En sak för att motverka idiotfasoner som Daniel Mendes stod för nu måste ju vara att man blåser straff även om en spelare inte faller. Nu kommer ju sällan lägen som dessa, men ta som ex. när Ruud van Nistelrooy i EM fick en tackling, stod kvar på benen och missade en bra chans att göra mål på. Om domaren i det läget istället skulle blåsa straff så tror jag allt att många filmningar i straffområdet skulle kunna undvikas. Måste ju vara ett steg i rätt riktning, "jag BEHÖVER inte slänga mig i straffområdet för att få straff" alternativt att den tar på handen. Kanske ta och skriva något till Domarkkomittén..

 - - - - -

Framåt stolta AIK

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0