Utrensningen

Ägnat en hel del tid på att på att rensa min stationära dator nu när jag har min bärbara. Man upptäcker att man har en hel del kul saker på datorn man glömt bort när man går igenom allt. Hittade några kul dokument och citat som jag var tvungen att spara, härliga minnen.

 - - - - -

Imorgon bär det äntligen av, kiligt värre att behöva åka genom Tyskland men bättre än inget antar jag.

 - - - - -

Mitt första citat har jag ingen aning om varifrån det kommer eller varför jag skulle myntat något sånt:

Zlatan Ibrahimovic for president!

För frihet och demokrati! Våga vägra förtryck!

  - - - - -

Andra citatet är taget från Johan Rheborg när han medverkade i Parlamentet:


Vad är konst?

Jo det är oftast kvinnor, 50+, som sitter på Österlen med förkärlek för drejeriverksamhet.

Klädda i gardiner sitter dem och omgivna av lerklumpar och lyssnar på delfinsång och pressar fram nya smörbyttor genom sina feta fingrar. Det är klart att vi inte kan subventionera sådan skit. Vi måste förbjuda det, vi måste lägga ner det. Ingen vill ha det, ingen tycker om det, ingen uppskattar det och ingen kommer att sakna det.


 - - - - -

Allt har verkligen rensats ut. När jag gick upp vid 15 idag hade allt vad jul kan heta plockats ner, t o m min vackert dekorerade julgran.

 - - - - -

Sista citatet är från SvD dagen efter att AIK vunnit mot Dif 06 med 3-1 och det var med vackra ord situationen beskrevs:


Bäst i stan. Bäst i serien. Och ser du en AIK-are idag är det bäst att se upp. Passa dig för luftdraget. Den personen har varit nere i helvetet och vänt. Nu väntar himlen. Du borde säga stopp. Säga åt honom att stanna upp, säga åt henne att njuta. Det har varit så mycket hjärta och smärta, sorg och skam, så mycket elände, skit och fan också.
Alla AIK-are är värda att pausa och njuta en dag som den här.


Det var härliga tider det men så kom ju 07, men men 08 blir säkert mycket bättre får vi hoppas på.

 - - - - -

Då väntas avslutningsmiddag nr.2 nu då, får hoppas att man inte blir sjuk igen (knack knack), en örtstekt lammfilé och en flaska champagne som ej blev öppnad från sistens väntar även. Well en lång natt väntar, måste åka vid 4 på morgonen, bara några timmar kvar..............

 - - - - -

Take care and may God bless you all


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0