Självömkan

Just när jag som mest satt och tyckte synd om mig själv i mina tyngsta sjukstunder var det flera saker som slog mig som jag kanske inte riktigt tänkt på. Jag började mer seriöst fundera på hur det skulle kännas att föda ett barn, för jag hade det ju jättejobbigt i några timmar...

 - - - - -

Men så kom jag på ett minst sagt passande citat som gav mig "insyn". Tagit ur filmen GI Jane:

I never saw a wild thing
sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough
without ever having felt sorry for itself

 - - - - -

Skönt att såhär på kvällen kunna övergå till mosad banan och inte bara salt- och sockervatten.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0