Julilska

Ibland har man såna dagar när man bara vill vara jobbig, klaga och få ut lite aggressioner och som de skulle ha sagt i Karl-Bertil Jonssons Jul  även "Julilska". Ibland går saker och ting inte som vi vill och idag känner jag för att klaga.

 - - - - -

Fruktansvärt tung förlust mot Seattle Seahawks precis. Vet inte när jag kände såhär efter en förlust senast, måste ha varit någon match som Gnaget torskat för längesedan, länge längesedan för det känns fan inte bra. Nåde till antiklimax nu, inte för att Redskins var speciellt nederlagstippade men för tusan, hur kommer det se ut framöver nu när man åker över till USA igen? Vad ska man göra på söndagseftermiddagarna när det inte finns NFL Sunday?

 - - - - -

Satan i gatan vad farligt väder det varit i afton, blixthalka och några centimeter (kanske t o m upp till en decimeter) snö gjorde vägarna extremt farliga. Väntar bara att nyheterna imorgon ska säga att någon idiot kört för snabbt och att 100 bilar krockat för att ovädret kom som en "chock". Meteorologerna hade ju dock bara fel med 24 h.

 - - - - -

Längtar nog för tillfället mer till nästa säsong av NFL än Allsvenskan...

 - - - - -

Skulle egentligen planerat att gå på BHC - AIK imorgon eftersom att den ändå spelas i Borås. Jag hade nog också gjort det om jag varit mer ishockeyintresserad och inte varit mätt efter att ha sett JVMs semifinal och final. Nu har jag fått min årliga dos av ishockey eller så kanske det kan bli någon match med Washington, hört att de behöver lite publik...

 - - - - -

Kära barn vad håller Todd Collins på med??? Man blir ju helt klart frustrerad när en veteran på 36 spelar bort matchen ur händerna så som han gjorde, kära nån! Avskyr när man inges ett hopp och en tro om att det ska gå så sjabblar man till det fullständigt.

 - - - - -

Jag känner mig lurad och besviken...

 - - - - -

Något positivt är ju i alla fall att man snart får åka tillbaka och slipper kylan? för det är inte så jädrans charmigt för tillfället. Kanske bara behöver varmare kläder men kallt är det bannemig. Det skulle ju t o m en viss person hålla med om, att det inte alltid är så roligt att tävla i vårt (charlotte) Kalla klimat *durri dum dum dum*

  - - - - -

Varit inne på Kanal5 och deras hemsida och kikade på några program de hade online. Då kikade jag bland annat på Magnus Betnér och kära nån vad han gått ner sig!! Jag minns på den gamla goda tiden när han var en gröning i komikersammanhangen och var lite frän och fräck med sitt språk och sitt gnäll. Nu är han inte längre fräck utan kör fortfarande på samma visa och det han sa i "ingenting är heligt" var ju inte direkt något nytt då jag redan hört en massa av det materialet tidigare. En gnällspik som balanserar på gränsen om han är rolig komiker eller bara en 33 årig gnällig kille som vädrar kontroversiella åsikter för att få rubriker och framstå som en moralens och idealets man. Det är hårfint och det återstår ju minst sagt att se hur hans framtid utstakas. Han är lite som en murbräcka inom ishockeyn, frågan är nu om han tillför laget något...

 - - - - -

Det är mycket dåligt att elektronikaffärer som säljer digitalkameror inte har väskor som passar kamerorna. Kommer man och vill ha en väska till kameran och vad får man? För små väskor som inte passar kameran, suck.

 - - - - -

Helgens glass: Nogger Black (nu när det är såhär kallt? Japp!)

 - - - - -

Behöver gå och lägga mig nu och sova över min julilska lite.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0