USA skakas? Inte riktigt

Skitväder var det idag ja, snö när man istället gått och hoppats på sol och värma, fy farao säger jag bara!

 - - - - -

Dagens skratt måste nog ändå ha varit när jag läste om "TV-bilderna som skakar USA" där tydligen en polis begått något brott då han misshandlat en kvinna något så kopiöst. Skrattet kom åt ordvalet av att hela USA skulle skakas av detta för jag har då inte hört något som helst om detta och jag läser ändå tidningen varje dag även online. För att gå till botten satt jag i afton faktiskt och letade på olika sidor men utan resultat så aftonbladet, SKAKAR? verkligen?

 - - - - -

Så trodde man naiv och blåögd som man är att "jag blir inte beroende", bara en gång - jag kommer inte fastna, jag är inte som de andra... Imorgon alternativt på Fredag avslöjas det vilken drog det handlar om...

 - - - - -

USA hade skakats om det skett ett nytt 9/11 (i dubbel bemärkelse - vilket även det blir ofrivilligt komiskt). Hihi. Nu ska jag göra något jag gillar, att fullständigt förstöra skämtet genom att verkligen gå in och förklara det.

Om flertalet flygplan likt 9/11 hade flugit in i byggnader i USA alternativt något annat terrordåd skett så skulle det skaka såväl grunden/byggnaderna men också befolkningen mentalt. Det andra som blev ofrivilligt komiskt var att två av tornen, som hette World Trade Center föll. Dubbel bemärkelse, grunden och befolkningen skakas - torn ett och torn två skakas... visst är det fantastiskt kul!?

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0