Oscar och galan

Så var den trevliga helgen över och snart väntar en 5 dagars arbetsvecka innan nästa helg kommer igen :)
Nu kommer ju ett nytt schema landa på mitt skrivbord så arbetsuppgifterna kommer förmodligen förändras avsevärt från tidigare.

 - - - - -

Det blev även en visit till American Art Museum under söndagen där det fanns all möjlig konst. Det fanns en del om före detta presidenter, saker de sagt, saker de gjort m.m. en avdelning om african-american konst, indiankonst, modern konst med mycket mera. Man blir ändå rätt trött av att gå runt alla dessa timmar på de olika våningarna och det tråkiga var att det tyvärr inte riktigt levde upp till mina högt ställda förväntningar. Men än en upplevelse.

 - - - - -

Så samlades Hollywoods elit i afton för att beundra sig själva och låta andra beundra deras insatser. Var inte mycket som var intressant, kanske för att jag inte följt det speciellt mycket, kanske för att jag inte är uppdaterad om vilka filmer som faktiskt gått eller kanske för att jag aldrig egentligen brytt mig om vad några få utvalda tycker. Det bringar inte speciellt stort intresse när några narcissistiska personer bestämt att det är ukrainas år och att produktionen och skapelsen tagit helt ny kraft i östeuropa eller när de nöjt kan dela ut en staty till antingen det mest kommerciella eller till något som "vi dödliga" inte förstår oss på.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0