Amerikanska Dagen

Vid närmare eftertanka på gårdagen så var den nog den mest amerikanska jag någonsin upplevt. Började till frukost med peanut butter till mackorna, dock för att det inte fanns så mycket annat kul att ha på. Det blev lite film och Rock Band på xboxet innan den stora bestigningen väntade, bestigningen av det enorma berget. Promenaden till berget tar nog inte mer än 15 min men nu tog det säkert 20 och dessutom var jag nästan genomblöt när jag kom dit, damn vilken hetta.

Det fanns en lite halvläbbig skylt som fick mig att fundera en extra gång huruvida jag borde göra detta själv eller inte.

                                                                                           
 
Nog för att spindlar är jäkligt läbbiga men dom kan man ju i alla fall trampa ihjäl, ormar däremot, nooot so much.

Efter en dusch och några avsnitt av Brothers & Sisters blev det drive in biografen, japp precis som på filmerna. Självklart hade vi mat från McDonalds med oss som vi åt under filmerna. Det var ju faktiskt två, vilket jag inte visste utan kände mig lite smått dum när jag sa att "det måste ha varit den längste trailern till en film jag sett", när Mumien 3 börjat. Då visade sig att det var första filmen för kvällen. Så Mumien 3 och Hellboy blev det i alla fall till slut. En Enorm parkering med bilar och där folk antingen låg bak på pick-uperna, på biltaken, satt i bilarna eller hade med egna stolar. En smått surrealistisk känsla, precis som att man var med i Grease, tänk vad härligt det hade varit om fallet varit så :)

 - - - - -

Snart bär det av till skolan för att checka in campuset och lokalerna innan vi drar till Fashion Valley och som alltid skiner solen ack så vackert.

 - - - - -

Take care and may God bless you all


Kommentarer
Postat av: Ljung

ser fram emot drive-in-bion nu måste jag säga. grymt taggad att få komma till cali också. trevligt att du ringde, tog dock ett bra tag innan jag kunde förstå vem det var :P

hörs

2008-08-12 @ 04:49:14
Postat av: yones

haha, ball att du trodde dig bevittna världens längsta trailer.. i klass med "vad händer om vi får hörna då?":D

2008-08-15 @ 13:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0