Thanksgiving

Thanksgiving väntar med en förhoppninsvis underbar kalkon. En beställnin för 12 när vi förmodligen bara blir 7-8 lutar åt succé :)

- - - - -

Med två Interships intervjuer i tisdags gick jag från noll till två på 2½ timme. Att behöva gå upp för att vara alert 10,30 är inget jag röstar för på min första lediga dag, men det handlade ju trots allt om ett eventuellt framtida internship så då tar man på sig smajlet.

 - - - - -

Riktigt kul att Sverige "tog" sista chansen att ta sig till EM. Kan man drömma om en lika bra Ibra 08 som den som fullständigt dominerade 04? En klack igen kanske...

 - - - - -

Första intervjuen ägde rum i centrala D.C. i "glasiga" kontor och luftiga kontor. Greater Washington Sports Alliance kan nog komma att bli ett väldigt roligt ställe om det i framtiden skulle visa sig att de behöver någon. Det är en relativt liten organisation som hanterar sport i Washington så där lär man få väldigt mycket ansvar. Men sen så krävs det också att man är bra såväl verbalt som skriftligt, så man börjar undra ibland...

 - - - - -

Dagens två tråkiga förluster: Finland och Norge som inte gick vidare.

Tråkigt att varken Finland eller Norge lyckades ta biljetten till nästa års EM slutspel. Undrar om Finland någonsin varit såhär nära, kiligt att snubbla på mållinjen sådär. Norge mest för att det vore kul att ha med en granne.

- - - - -

Dagens skönaste låtar:

Imperiet - Vi skulle få leva här
Lars Winnerbäck - Tvivel

 - - - - -

Andra intervjuen ägde rum någonstans bort i tjotaheiti. Efter ungefär 35 min med Metron skulle jag hoppa av och ta bussen i ytterliggare ca 20 min innan jag var på plats. Sagt och gjort. 20 min. innan utsatt tid var jag där så jag satte mig och skrev lite om det som föll mig in innan jag åtta minuter i ett gick genom dörren och sa att jag hade en tid bokad med Lisa. Lisa kommer ner efter någon minut och vi går in i konferensrummet som är stökigt som få med halväten tårta och disk som hon röjer undan så vi kan prata. Det går väldigt snabbt och när jag kikar på klockan när jag klivit ut ur byggnaden visar den en minut över ett. Jag har alltså inte ens spenderat 10 minuter i huset och än mindre med själva intervjuen, återstår verkligen att se huruvida hon fick något intryck eller ej. Verkar annars vara ett kul jobb och speciellt kul jobb för de som har sina internships där...

 - - - - -

Dagens två sköna förluster: Danmark och England, jippi, inget EM för er!!!

EM har för Danmark varit väldigt avlägset en lång tid, men blir så glad när man tänker på att lillebror får försöka nästa gång om några år igen. Vet inte så mycket skönare känslor än att få täppa till truten på kaxiga och dryga j*vlar som har en massa teorier. Det var ju inte helt tråkigt när vi var på väg till Tyskland förra sommaren och stannade till i Danmark och jag gick in på en mack med min Sverigetröja. Han såg inte glad ut mannen som jobbade natt. Han grötade något jag inte förstod så jag började prata engelska med honom, men det kunde han ju inte heller...

England, detta folkkära landslag som jag inte för fem öre förstår att svenskar håller på. Jag kan ta att folk gillar Premier League där man försöker hålla ett högt tempo men misslyckas så man istället måste tacklas för att lösa problemen man då skapat. Men landslaget? Inte kan SGE gjort det eller? Näpp, skönt att de inte gick vidare, kanske de kan ransaka sig själva och tids nog inser att de inte är Brasilien eller Argentina.

 - - - - -

Hur svårt ska det behöva vara att tvätta? Helt obegripligt, den käkar bara upp mina pengar utan att ge något tillbaka, skitmaskin. Gick till slut men behöva ta fram temperamentet innan det ska lösas...

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0