Juletiden

Så stod AIK för en stark insats när de besegrade Västerås tidigare idag. Föga intressant egentligen, men mår AIK bra så mår jag bra.

 - - - - -

Gjort lite julgodis idag, blev trillingnötter samt ischocklad som jag saknat så, mums!

 - - - - -

Men så har i alla fall en relativt stor del av dagen gått åt att kolla upp skillnaderna och fördelarna kontra nackdelarna att använda sig utav American Express, ICA Banken samt Coop MedMera Visa. Man vill ju få ut så mycket som möjligt av kortanvändandet, vill ju inte att konsumtionen ska gå obemärkt förbi.

 - - - - -

Skönt att man kommit över tröskeln och ta tag i känslorna lite mer, kanske sova på saken igen...

 - - - - -

Nu tycker jag bannemig att vädret får ta och bestämma sig! Det håller inte att göra som det gör nu, antingen får det vara kallt och snö men vi kan inte ha snö och kyla på dagen och regn och kiligt väder på kvällen. Säger bara en sak, Manöver på den verksamheten per omgående!

 - - - - -

Appropå Manöver så skickade Försvarsmakten ut ett Spatialtest som den skytt jag tidigare var. Eller så var det bara ett puzzel med 10 bitar... Men vad vill de egentligen? "Du är utvald. Ring hrm hrm för vidare instruktioner."?
Kanske bara är en del i den nya kampanjen att värva nya officers, får la hoppas på det. Trivs med mitt boende vid Pentagon annars, känner mig rätt trygg och nöjd. Skulle jag vara något skulle det förmodligen vara en skytt i en Abrams istället för Leoparden även om jag får lov att säga att Leoparden ur estetisk synvinkel är aningen snyggare.



        Abrams                                                         Leo 2


- - - - -

Kvällens upptäckter får ändå bli tv serien Gossip Girl samt  sångaren Keith Urban.

 - - - - -

Då var allt uppackat och imorgon även inpackat. Men stora steget i Jonatans "mognadsprocess" blir nog när han på egen hand ska införskaffa familjens julgran helt själv, yes indeed ni hörde rätt heeelt själv. Stort och viktigt ansvar med andra ord, ett viktigt och kanske (?) nödvändigt steg.

 - - - - -

Take care and may God bless you all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0